A Columbus szövetség oldala

Ha ezt az oldalt látod, akkor te biztosan a Columbus szövetség tagja vagy! Ha nem így van akkor semmi keresnivalód ezen az oldalon!

1. Aranytermelés:


Minden lakos 4 aranyat termel óránként, tehát 100 lakos 400 aranyat termel óránként. Az aranytermelés minden városban külön van számolva.

2. Fenntartási költségek:


Egyik munkás sem termel aranyat, de nem is kerül aranyba a fenntartásuk. Ha a bányában 100 munkás van, akkor 400-al kevesebb lesz az aranytermelés óránként, mert a munkába állitott 100 lakos ezáltal nem termel aranyat.

Tudósok:


Minden tudós fenntartási költsége 8 arany óránként, tehát 100 tudós fenntartása 800 aranyba kerül óránként, de mivel az adott 100 lakos nem termel aranyat, igy gyakorlatilag 1200-al lesz kevesebb az aranytermelés óránként.

Katonák/hajók alap fenntartási költségének esetei:


- ha az egység/hajó gyártásra kerül adott városban
- ha az egység/hajó állomásoztatva van másik városunkban és az állomásoztatással küldött egység/hajó nem egy folyó csata közben érkezik, hanem békeidőben (az oda út időtartama alatt dupla a fenntartási költség és érkezés után áll vissza alapra)


Katonák/hajók dupla fenntartási költségének esetei:


- ha az egység fosztás funkcióval támad, akkor az célvárosba érkezésig
- a célváros fosztásának teljes időtartama alatt
- a célvárosból a kiindulási városba való visszaérkezésig
- ha az egység/hajó állomásoztatás funkcióval másik városba van küldve, akkor a célvárosba való érkezésig, továbbá ha a célvárosban csata van folyamatban, akkor az egység/hajó védőként beszáll és a csata hátralevő részében lesz dupla a fenntartási költség (a csata befejeztével pedig újra alap lesz a fenntartási költség)


Szárazföldi egységeknél az állomásoztatás a „katonák kiküldése” gombbal érhető el, hajóknál pedig a „flotta kiküldése” gombbal.

Minden katona és hajó fenntartási költsége az összes város között oszlik el, ezért lehetséges, hogy egy újonnan létrehozott városban nincs még sereg, nincsenek tudósok és mégis van fenntartási költsége a városnak.

A csata közben elbukott katonák után már nem kell semmilyen fenntartási költséget fizetni.

Abban az esetben, ha elfogy az arany, az egységek leszerelnek, elveszik a sereg a befektetett nyersanyaggal együtt.

3. Kereskedő poszt:


Ha teszünk be ajánlatot, hogy például 30 arany/egység áron vennénk 3 000 márványt, akkor az aranykészletből 90 000 arany lefoglalásra kerül, igy biztositva, hogyha valaki küldi a márványt, ki tudjuk fizetni érkezéskor. A lefoglalt aranyat ugyanúgy lehet fosztani egy esetleges támadás esetén, lényeg hogy először a kereskedő poszton kivüli arany kerül fosztásra, igy a seregek leszerel, majd a lefoglalt arany is fosztásra kerül.

4. Akadémia fejlesztései és azok hatása az aranytermelésre és a fenntartási költségekre:


Hajózás:


A Hajózás Karbantartása 2%-al, a Szurok 4%-al, a Tengeri Térképek 8%-al, a Hajózás Jövője pedig újabb 2%-al csökkenti a hajók fenntartási költségét. Összesen tehát 16%-al csökkenthető a hajók fenntartási költsége.

Tudomány:


A Papir kifejlesztése +2%, a Tinta +4%, a Mechanikus Toll +8% és a Tudomány Jövője kifejlesztése után +2% fejlesztési pontot ad a tudósoknak. Összesen tehát ezekkel a fejlesztésekkel +16% fejlesztési pont lesz. Ahogy a képen is látható, a Tudomány Jövője kivételével mindhárom fejlesztés elkészült és működik is.

A Levélcsúszda kifejlesztésével óránként 1 arannyal csökken a tudósok fenntartási költsége.
Tehát 100 tudós fenntartása 800-ról 700 aranyra csökken óránként.


Hadügy:


A Térképek 2%-al, a Becsületkódex 4%-al, a Logisztika 8%-al, a Hadügy Jövője pedig újabb 2%-al csökkenti a katonák fenntartási költségét. Összesen tehát 16%-al csökkenthető a katonák fenntartási költsége.

5. Konkrét példák képek segitségével:




1.: 1 017 lakos van a városban aki aranyat termel, ezáltal az aranybevétel óránként 4*1 017=4 068.

2.: Az adott város aranytermelése 3 132 arany óránként. Ez az érték úgy jön ki, hogy a lakosok által termelt aranyból levesszük a tudósok fenntartási költségét.

3.: Megmutatja, hogy hány munkás termel fát (367 jelen esetben).

4.: Megmutatja, hogy mennyi fát termelnek a munkások óránként (367 jelen esetben).

5.: Megmutatja, hogy hány munkás termeli az adott szigeten található luxuscikket (400 jelen esetben).

6.: Megmutatja, hogy mennyi luxuscikket termelnek a munkások óránként (220 jelen esetben).

7.: Megmutatja, hogy az adott városban hány tudós dolgozik (134 jelen esetben).

8.: Megmutatja, hogy a városban dolgozó tudósok hány fejlesztési pontot adnak óránként (152 jelen esetben). Alap esetben 1 tudós 1 fejlesztési pontot ad.

9.: Megmutatja az adott városra vonatkozó tényleges nyereséget vagy veszteséget. Mégpedig úgy, hogy a város teljes aranytermeléséből levonja, a tudósok és az adott városra eső harci egységek fenntartási költségét.

6. Az aranytáblázatot a bal felső sarokban lehet elérni:




10.: Városonkénti bevétel minusz a tudósok költsége.

11.: Katonák és hadműveletek költsége a lakosság arányában.

12.: Tényleges aranybevétel vagy veszteség.

7. A korrupció hatása az aranytermelésre:

7. A korrupció hatása az aranytermelésre:


Első eset, ha egy új telepet hozunk létre és egy már meglévő városban nincs meg a kellő helytartó épület szint, akkor ott is korrupció fog fellépni. Tegyük fel, hogy a 6. városunkat hoztuk létre és a szükséges 5-ös helyett csak 4-es szintű a helytartónk az egyik korábbi városban. Ha a városháza 21-es, a múzeum 10-es és mind a 10 helye fel is van töltve kultúrális egyezményekkel, a fogadó 18-as, a fejlesztések is megvannak az akadémiában, akkor 2014 lakosunk lehet 3 össz elégedettséggel, ha a fogadóban 38-ra állitjuk a bort óránként. Igy maximumon lehet a város békeidőben. Ha az adott városban fellép 16% korrupció, akkor 16%-al csökken az elégedettség. Ez annyit tesz, hogy a városházában látható Alap bónuszok (196+25), a Bor (216+880) és a Kultúra (200+500) összegének (2017) 16%-a korrupcióként fog megjelenni. Magyarul az elégedettség 16%-a levonódik, jelen esetben körülbelül 323 (2017*0,16). Az összes elégedettség úgy jön ki, hogy az elégedettségből (2017) le kell vonni a lakosságot (2014 ha teljesen tele van az adott város). A korrupció hatása tehát az, hogy további 323-at levon az elégedettségből. Ezáltal csökken a lakosság, aminek egyértelmű következménye, hogy minden egyes elmenekült emberrel 4-el csökken az óránkénti aranytermelésünk. Jelen esetben, ha nem teszünk a korrupció ellen, akkor 323*4, tehát 1292-vel csökken az aranytermelésünk óránként.

Másik lehetőség, az újonnan létrehozott városban változó, hogy hány % lesz a korrupció, 6. városnál 83%. Úgyhogy ezt veszem most alapnak a példához. 1-es városháza, nincs múzeum, nincs fogadó, csak a fejlesztések, amitől az eredeti 60 (játék elkezdésekori állapotban 60 maximális férőhely van 1-es városházánál) helyett 110 férőhelyes az 1-es városháza. Tehát a képlet úgy alakul, hogy vannak az alapbónuszok (196+25) és ebből kell levonni a lakosság számát (40 fő új város létrehozásakor), meg a 83% korrupció (körülbelül 184) okozta elégedetlenséget. A végén kijön, hogy 221-40-184=-3, azaz az eredeti 40 fős lakosság a korrupció miatt csökkenni fog 37-re. Jelen esetben a 110 helyett, ha nem cselekszünk, akkor 73-mal kevesebb emberünk fog aranyat termelni, ami óránként 292 arany kiesést jelent.

Mindkét esetben a helytartó épületének fejlesztése a legideálisabb megoldás. Ezen kivül még a fogadó fejlesztésével, több bor adagolásával, a múzeum fejlesztésével és a múzeumszintnek megfelelő számú kultúrális egyezmény kötésével és aktiválásával lehet kompenzálni a korrupcióból adódó elégedetlenséget, a lakosság elvándorlását és az aranytermelés csökkenését.




Weblap látogatottság számláló:

Mai: 4
Tegnapi: 3
Heti: 10
Havi: 10
Össz.: 22 643

Látogatottság növelés
Oldal: A gyengébbeknek 2.
A Columbus szövetség oldala - © 2008 - 2024 - colombus-ikariam.hupont.hu

A weblap a HuPont.hu weblapszerkesztő használatával született. Tessék, itt egy weblapszerkesztő.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »