A Columbus szövetség oldala

Ha ezt az oldalt látod, akkor te biztosan a Columbus szövetség tagja vagy! Ha nem így van akkor semmi keresnivalód ezen az oldalon!

A gyengébbeknek egy kis útmutatás


1.: Kereskedő hajók elérhető/összes gomb:





Megmutatja, hogy „A”-ból „B” városunkba szállitás hány hajóval történik és mikorra fog célba érni a szállitmány.

Megjegyzés:


Az „Érkezés ideje” szállitásnál először eltér a „Küldetés végetér” időpontjától. Ez azért van, mert a bepakolás vége/hajók indulásának időpontja van feltüntetve először az „Érkezés ideje” kiirásnál.


Megmutatja másik szigeten lévő város fosztására küldött egységek érkezési idejét, majd a fosztó egységek visszaérkezésének időpontját.


Megjegyzés:


Jelenleg a fosztás maximum 20 perces időtartama, valamint több körös csata esetén hibásan van feltüntetve az érkezés ideje. Tehát pontos adatot csak lezajlott csata és az azt követő befejeződött fosztás után érhetünk el a sereg visszaérkezéséről.


Megmutatja, hogy azonos szigeten lévő város fosztásából mikor és hány hajóval érnek vissza a fosztó egységek.


Megjegyzés:


Azonos szigeten lévő város fosztásakor az odaérkezés időpontját nem jelöli az áttekintés.


Tipp:


Ha valaki türelmetlen és kiváncsi, akkor ebben a kimutatásban a „Mennyiség”-nél, ha a hajók számára viszi a kurzort, akkor kiirja még a fosztás vége előtt, hogy mennyi nyersanyagot fog elhozni a támadott városból.

2.: Arany gomb:


Megmutatja, hogy jelenleg mennyi aranyunk van összesen.


Megjegyzés:


Ha a kereskedő poszton vételi ajánlatunk van, akkor az ott lefoglalt aranyat levonja az összes aranyból.

3.: Városválasztó:


A jobb oldali kis nyilra kattintva legördül a városaink listája (ha már van több városunk). „A” városból a nyilra kattintva, majd „B” város koordinátáira és nevére kattintva jutunk el „B” városba.

4.: Világ Nézet gomb:




X: X tengely koordinátáit adhatjuk meg.
Y: Y tengely koordinátáit adhatjuk meg.

Ha meg akarjuk nézni, hogy például X:1 Y:1 koordinátáknál milyen sziget van, akkor beirhatjuk a kis téglalapokba, majd a jobb oldalon lévő kis nyilra kattintva a térkép a megadott helyre ugrik.Ha a keresett sziget közel van, akkor a nyilak értelemszerű használatával hamarabb megtalálhatjuk a keresett szigetet, mint a koordináták beirogatásával.

Szaggatott vonallal a térkép azokat a szigeteket jelöli, amiken van városunk. A szigeteken lévő számok azt jelölik, hogy jelenleg hány város van az adott szigeten (maximum 16 város lehet egy szigeten). A szigeteken lévő bányákat és világcsodák templomait szintén jelöli a térkép, bal oldalon pedig ki is irja, ha rákattintunk az adott szigetre. Világ nézetben egy kattintással lehet kijelölni a kivánt szigetet. A kijelölés egy nagy lefelé mutató sárga nyillal történik. Ha még egyet kattintunk a már kijelölt szigetre, akkor átugrunk sziget nézetbe.

5.: Sziget Mutatása gomb:




A fekete/barna szinű városok az aktiv városok. A zölddel, kis (v)-vel és kis pálmafával jelölt városok a vakáció módban vagy eltiltás alatt lévő városok. Szürkével és kis (i)-vel jelölt városok az inaktiv városok. Ezen k� vül a képen nem látható, de az eltiltottakat még feltűnő piros jelzésről lehet felismerni a térképen.


A kis zászlók az üres helyeket jelölik, tehát azokat, ahová még be lehet települni. Sziget nézetben látható még a szigeten termelhető luxuscikk, valamint hogy milyen világcsoda érhető el.




Lehetőségek sziget nézetben saját városunkkal:


Nem számit, hogy ugyanazon a szigeten van egy játékosnak két városa vagy két különböző szigeten. Ha „A” városból sziget nézetben nézzük „B” várost, három lehetőség van.


Katonaság kiküldése:


„A”-ból „B” városba küldhetünk szárazföldi egységeket állomásozni. Ennek költségeiről a már emlitett aranytémában van bővebb információ.


Feltétel:


„B” városban egyes szintű barakk szükséges. Tehát „B” városban lehet hogy nem tudunk gőzóriást gyártani, mert nincs meg a kellő épületszint, de állomásoztatni ettől még lehet. Legyen legalább egy cselekvéspontja a küldő városnak és legalább egy üres kereskedelmi hajó.


Flotta kiküldése:


„A”-ból „B” városhoz küldhetünk tengeri egységeket állomásozni.


Feltétel:


„B” városban egyes szintű hajógyár szükséges. Tehát „B” városban lehet hogy nem tudunk ágyúhajót gyártani, mert nincs meg a kellő épületszint, de állomásoztatni ettől még lehet. Legyen legalább egy cselekvéspont.


Nyersanyagszállitás:


„A”-ból „B” városunkba küldhetünk nyersanyagot.


Feltétel:


Legyen legalább 1 cselekvéspontja a száll� tást inditó városnak. Legyen a raktárban a küldeni kivánt nyersanyag mennyiség, 300 márványból nem lehet 400-at küldeni.Legyen a küldendő mennyiséghez elegendő üres hajó. „A” és „B” város ne legyen blokád alatt, mert akkor a blokádot fenntartó kapja meg a küldött nyersanyagot.




„A” játékos lehetőségei szigetnézetben „B” játékos városával:


Diplomácia:


A kiválasztott játékosnak ezzel a funkcióval lehet üzenetet küldeni. Ha valamilyen egyezményt szeretnénk kötni az illetővel, akkor a témánál kell kiválasztani, elsősorban nyilván kultúrális egyezményt szokás kötni.


Nyersanyagszállitás:


Funkciója ugyanaz, mintha saját városba küldenénk nyersanyagot, csak igy kétszer annyi időbe telik a szállitás. Mivel saját városba ha odaér a szállitmány, akkor visszakapjuk a hajókat azonnal, ellenben más játékos városától vissza is kell jönniük a hajóknak.


Blokád kikötő:


Ellenséges várost leblokádolhatunk a tengeri flotta segitségével. A blokád lehetséges időtartama 1-8 óráig terjed. A blokád ideje alatt a városba érkező kereskedelmi hajók átirányitódnak a blokádot fenntartó játékos városába, továbbá a blokádon szárazföldi támadás nem jut át, még szövetséges sem segithet be egy a blokádot követő szárazföldi támadás esetén. A blokádot a megtámadott játékos másik városából megpróbálhatja feltörni. A blokád feltörésére tett kisérletek nem számitanak bele a napi megengedett 6 támadásba. De magát a blokádot felállitó támadás beleszámit a 24 órán belüli megengedett 6 támadásba.


Fosztás:


Szárazföldi támadás, ha már van blokád az ellenfél városán, esetleg nincs hajója, akkor tudjuk magát a városát megtámadni. Ha nem küldünk blokádot és az ellenfélnek csak egy törő hajója van, akkor kapunk egy üzenetet, mely szerint a támadó sereg nem nyerné meg a tengeri ütközetet ezért visszafordult. Valami ilyesmit ir ki, pontosan nem emlékszem.


Kém kiküldése:


Egy vagy több kémet küldhetünk egy városba ezzel a gombbal. Mikor rákattintunk kiirja, hogy mennyi a lebukás esélye.


Szabad kikötő:


Ez a gomb akkor jelenik meg, ha az adott város kikötője blokád alatt van. Ezzel a gombbal küldhetünk a városhoz flottát, ha szeretnénk feltörni a blokádot.




Sziget nézetből lehet bemenni a luxuscikk bányába és a fatermelőbe. Baloldalon látható a bánya szintje, a következő szint eléréséhez szükséges famennyiség és az, hogy mennyi van ebből beadva. Ez alatt az üres téglalapba kell beirni a beadni kivánt famennyiséget, ha szeretnénk a bányát fejleszteni.

Középen a csúszka kék része azt jelöli, hogy hány munkást állithatunk be a bányába normál termeléssel. A piros része pedig azt mutatja, hogy a fejlesztéssel elérhető bányatúlhúzás használatával hány ember állitható munkába.

Normál esetben fatermelésnél 1 munkás 1 óra alatt 1 fát termel. A túlhúzásról annyit érdemes tudni, hogy ilyenkor 4 munkás termel 1 óra alatt 1 fát. Normál esetben luxuscikktermelésnél 2 munkás 1 óra alatt 1 luxuscikket termel. Túlhúzással pedig 8 munkás termel 1 óra alatt 1 luxuscikket.

Ha egy szigeten 2 vagy több város van, akkor a bányában rosszul jelzi ki a beadott famennyiséget. Ha 1 millió fa lett beadva, akkor az mindkét városnál fel lesz tüntetve, hiába a két városból lett összesen beadva.

6.: Város Mutatása gomb:


Az adott városban lévő épületek érhetők el. Az épületekre kattintva tudunk az adott épületre jellemző bővebb információkhoz jutni. Egyszerre egy városban csak egy épület szintje növelhető. Baloldalon a városban lévő hadseregről és tengeri flottáról kaphatunk információkat a „Csapatok a városban” gombra kattintva.


Ha egy épület fejlesztés alatt áll, akkor láthatjuk, hogy mennyi idő van még vissza az épitkezésből. Amig például a barakk vagy hajógyár következő szintje épül, addig nem lehet benne egységeket gyártani. Ez forditva is igaz, amig gyártás van folyamatban, addig nem lehet bőviteni az épületet. Ez a rejtekhelyre és a kémek képzésére is vonatkozik.

7.: Városok gomb:


Itt kapunk jelentések az összes városunkra vonatkozóan:


Ha vásárolnak vagy eladnak a kereskedelmi központunkban.


Ha vásárolunk vagy eladunk más kereskedelmi központjában.


Ha egy várossal kereskedünk, de még a kereskedelmi hajóink érkezése előtt más odaér és elviszi az általunk is elvinni kivánt aranyat vagy nyersanyagot, esetleg az ajánlatot kitevő játékos törli az ajánlatát, akkor kapunk egy üzenetet, mely szerint a kereskedelmi flottánk üres kézzel tudott elmenekülni.


Ha a blokádunk odaér egy játékos városához.


Ha a blokádunk véget ér vagy visszahivjuk és visszaérkezik a kiinduló városba.


Ha a fennálló blokádunkat megpróbálja valaki feltörni.


Ha a blokádunk kereskedelmi hajókat fog és a szállitmányát saját városunk felé irányitja, majd a blokád által eltéritett szállimány megérkezik a városunkba.


Ha fosztottunk egy várost és az egységek visszaérnek a zsákmánnyal.


Ha fosztogató csapatunk egy már folyamatban lévő csatához csatlakozik.


Ha kifosztják valamelyik városunkat, akkor innen tudjuk meg, hogy mit vittek el a támadók.


Ha a védelmen dolgozó kémek ellenséges kémet fognak, akkor a vallatás során megszerzett információkról itt értesülünk.


Ha befejeződött egy épitkezés.


Ha elkészült egy új telep.


Ha van új, eddig el nem olvasott jelentés, akkor sárga lesz a tanácsadó mögött a háttér.

8.: Hadügy gomb:




Baloldalt fent:



A támadó ellenségek felirat mutatja, hogyha valaki fosztást vagy blokádot indit ellenünk.



A saját úton lévő egységeknél szerepel, hogy hány egységünk van úton. Ez a szám szárazföldi és tengeri egységekre is vonatkozik, valamint az állomásoztatni küldött egységekre is.



Frissitett csatajelentéseknél szerepelnek a folyamatban lévő több körös csaták egyes körei és a már befejezett fosztások száma.



Új csatajelentéseknél szerepelnek a frissen megérkezett támadásaink, amiknél a fosztás még folyamatban van.


Katonai mozgások:



Itt kaphatunk több információt az úton lévő egységekről és itt lehet a támadó csapatokat visszahivni. Ha valaki fosztást vagy blokádot indit ellenünk, akkor itt irja ki, hogy hány egységgel érkezik a támadás és mikor ér majd a támadott városunkhoz.


Csatajelentések:



Zölddel vannak jelölve a megnyert, pirossal az elvesztett, feketével pedig a folyamatban lévő csaták.



A megengedett napi 6 támadásba a tengeri csaták is beleszámitanak.



Ha van új, eddig el nem olvasott jelentés, akkor sárga lesz a tanácsadó mögött a háttér.


Ha bármelyik városunk ellen akár szárazföldi, akár tengeri támadás indul, akkor piros lesz a tanácsadó mögött a háttér és a hadügy gombra kattintva ilyenkor a katonai mozgások ablak jön be automatikusan.

9.: Fejlesztés gomb:


Középen látható, hogy mit fejlesztünk éppen és mennyi idő mire elkészül. Baloldalon fent látható, hogy hány tudósunk van összesen munkára fogva. Alatta látható, hogy a fejlesztés elkészüléséhez szükséges összes fejlesztési pontból mennyi van meg.


Ha elkészül egy fejlesztés, akkor sárga lesz a tanácsadó mögött a háttér.

10.: Diplomácia gomb:




Üzenetek:


A beérkezett üzenetek itt találjuk. Egy sima üzenetre kattintva az üzenet tartalma és 3 lehetséges opció jelenik meg. A válasz és törlés gomb egyértelmű. A „Jelentés” gombot akkor „kell” használni, ha valakitől sértő, trágár, fenyegető üzenetet kapunk.


Erről bővebben a játékszabályzatban célszerű informálódni.

Játék Szabályzat


Kulturális/kereskedelmi/hadügyi egyezmény meghívó és szövetségbe jelentkezés esetén két opció van, elfogad vagy elutasít.




Jelenleg akár elfogadunk, akár elutasítunk egy egyezményt, utána felkínál egy törlés és egy jelentés gombot. Bármiféle egyezményt jelenteni teljesen fölösleges és csak a szerver GO-jának munkáját hátráltatjuk vele.




A város felirat alatt látható, a város neve és koordinátái, ahonnan az üzenet érkezett. Erre kattintva az adott várost láthatjuk sziget nézetben.


Kimenő:


Saját leveleinket olvashatjuk vissza szükség esetén.


Egyezmény:


Aktiv kereskedelmi egyezményeink listája érhető itt el a partner nevével és a városainak számával. Hadügyi egyezmények is láthatók a partner nevével és a városának nevével, koordinátáival.


Szövetség:


A diplomáciai pontok számát látjuk itt baloldalon fent.


Ha egy játékos tagja egy szövetségnek, akkor itt talál alapvető információkat a klánról és itt tud körüzenetet küldeni.


Ha üzenetet kapunk, akkor sárga lesz a tanácsadó mögött a háttér.




Weblap látogatottság számláló:

Mai: 8
Tegnapi: 3
Heti: 23
Havi: 36
Össz.: 23 016

Látogatottság növelés
Oldal: A gyengébbeknek 1.
A Columbus szövetség oldala - © 2008 - 2024 - colombus-ikariam.hupont.hu

A weblap a HuPont.hu weblapszerkesztő használatával született. Tessék, itt egy weblapszerkesztő.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »