X: X tengely koordinátáit adhatjuk meg.
Y: Y tengely koordinátáit adhatjuk meg.
Ha meg akarjuk nézni, hogy például X:1 Y:1 koordinátáknál milyen sziget van, akkor beirhatjuk a kis téglalapokba, majd a jobb oldalon lévő kis nyilra kattintva a térkép a megadott helyre ugrik.Ha a keresett sziget közel van, akkor a nyilak értelemszerű használatával hamarabb megtalálhatjuk a keresett szigetet, mint a koordináták beirogatásával.
Szaggatott vonallal a térkép azokat a szigeteket jelöli, amiken van városunk. A szigeteken lévő számok azt jelölik, hogy jelenleg hány város van az adott szigeten (maximum 16 város lehet egy szigeten). A szigeteken lévő bányákat és világcsodák templomait szintén jelöli a térkép, bal oldalon pedig ki is irja, ha rákattintunk az adott szigetre. Világ nézetben egy kattintással lehet kijelölni a kivánt szigetet. A kijelölés egy nagy lefelé mutató sárga nyillal történik. Ha még egyet kattintunk a már kijelölt szigetre, akkor átugrunk sziget nézetbe.
5.: Sziget Mutatása gomb:
A fekete/barna szinű városok az aktiv városok. A zölddel, kis (v)-vel és kis pálmafával jelölt városok a vakáció módban vagy eltiltás alatt lévő városok. Szürkével és kis (i)-vel jelölt városok az inaktiv városok. Ezen k� vül a képen nem látható, de az eltiltottakat még feltűnő piros jelzésről lehet felismerni a térképen.
A kis zászlók az üres helyeket jelölik, tehát azokat, ahová még be lehet települni. Sziget nézetben látható még a szigeten termelhető luxuscikk, valamint hogy milyen világcsoda érhető el.
Lehetőségek sziget nézetben saját városunkkal:
Nem számit, hogy ugyanazon a szigeten van egy játékosnak két városa vagy két különböző szigeten. Ha „A” városból sziget nézetben nézzük „B” várost, három lehetőség van.
Katonaság kiküldése:
„A”-ból „B” városba küldhetünk szárazföldi egységeket állomásozni. Ennek költségeiről a már emlitett aranytémában van bővebb információ.
Feltétel:
„B” városban egyes szintű barakk szükséges. Tehát „B” városban lehet hogy nem tudunk gőzóriást gyártani, mert nincs meg a kellő épületszint, de állomásoztatni ettől még lehet. Legyen legalább egy cselekvéspontja a küldő városnak és legalább egy üres kereskedelmi hajó.
Flotta kiküldése:
„A”-ból „B” városhoz küldhetünk tengeri egységeket állomásozni.
Feltétel:
„B” városban egyes szintű hajógyár szükséges. Tehát „B” városban lehet hogy nem tudunk ágyúhajót gyártani, mert nincs meg a kellő épületszint, de állomásoztatni ettől még lehet. Legyen legalább egy cselekvéspont.
Nyersanyagszállitás:
„A”-ból „B” városunkba küldhetünk nyersanyagot.
Feltétel:
Legyen legalább 1 cselekvéspontja a száll� tást inditó városnak. Legyen a raktárban a küldeni kivánt nyersanyag mennyiség, 300 márványból nem lehet 400-at küldeni.Legyen a küldendő mennyiséghez elegendő üres hajó. „A” és „B” város ne legyen blokád alatt, mert akkor a blokádot fenntartó kapja meg a küldött nyersanyagot.
„A” játékos lehetőségei szigetnézetben „B” játékos városával:
Diplomácia:
A kiválasztott játékosnak ezzel a funkcióval lehet üzenetet küldeni. Ha valamilyen egyezményt szeretnénk kötni az illetővel, akkor a témánál kell kiválasztani, elsősorban nyilván kultúrális egyezményt szokás kötni.
Nyersanyagszállitás:
Funkciója ugyanaz, mintha saját városba küldenénk nyersanyagot, csak igy kétszer annyi időbe telik a szállitás. Mivel saját városba ha odaér a szállitmány, akkor visszakapjuk a hajókat azonnal, ellenben más játékos városától vissza is kell jönniük a hajóknak.
Blokád kikötő:
Ellenséges várost leblokádolhatunk a tengeri flotta segitségével. A blokád lehetséges időtartama 1-8 óráig terjed. A blokád ideje alatt a városba érkező kereskedelmi hajók átirányitódnak a blokádot fenntartó játékos városába, továbbá a blokádon szárazföldi támadás nem jut át, még szövetséges sem segithet be egy a blokádot követő szárazföldi támadás esetén. A blokádot a megtámadott játékos másik városából megpróbálhatja feltörni. A blokád feltörésére tett kisérletek nem számitanak bele a napi megengedett 6 támadásba. De magát a blokádot felállitó támadás beleszámit a 24 órán belüli megengedett 6 támadásba.
Fosztás:
Szárazföldi támadás, ha már van blokád az ellenfél városán, esetleg nincs hajója, akkor tudjuk magát a városát megtámadni. Ha nem küldünk blokádot és az ellenfélnek csak egy törő hajója van, akkor kapunk egy üzenetet, mely szerint a támadó sereg nem nyerné meg a tengeri ütközetet ezért visszafordult. Valami ilyesmit ir ki, pontosan nem emlékszem.
Kém kiküldése:
Egy vagy több kémet küldhetünk egy városba ezzel a gombbal. Mikor rákattintunk kiirja, hogy mennyi a lebukás esélye.
Szabad kikötő:
Ez a gomb akkor jelenik meg, ha az adott város kikötője blokád alatt van. Ezzel a gombbal küldhetünk a városhoz flottát, ha szeretnénk feltörni a blokádot.
Sziget nézetből lehet bemenni a luxuscikk bányába és a fatermelőbe. Baloldalon látható a bánya szintje, a következő szint eléréséhez szükséges famennyiség és az, hogy mennyi van ebből beadva. Ez alatt az üres téglalapba kell beirni a beadni kivánt famennyiséget, ha szeretnénk a bányát fejleszteni.
Középen a csúszka kék része azt jelöli, hogy hány munkást állithatunk be a bányába normál termeléssel. A piros része pedig azt mutatja, hogy a fejlesztéssel elérhető bányatúlhúzás használatával hány ember állitható munkába.
Normál esetben fatermelésnél 1 munkás 1 óra alatt 1 fát termel. A túlhúzásról annyit érdemes tudni, hogy ilyenkor 4 munkás termel 1 óra alatt 1 fát. Normál esetben luxuscikktermelésnél 2 munkás 1 óra alatt 1 luxuscikket termel. Túlhúzással pedig 8 munkás termel 1 óra alatt 1 luxuscikket.
Ha egy szigeten 2 vagy több város van, akkor a bányában rosszul jelzi ki a beadott famennyiséget. Ha 1 millió fa lett beadva, akkor az mindkét városnál fel lesz tüntetve, hiába a két városból lett összesen beadva.